آشنايي كه به دنبال يحبوهم ويحبونه سفر آغاز كرد
مراسم تكريم استاد قرآن «محمدتقي مروت» برگزار شد
خبرگزاري فارس: مراسم تكريم «محمدتقي مروت»، استاد پيشكسوت قرآن شب گذشته در سازمان دارالقرآن برگزار شد.

*خواجوي: تكريم اساتيد قرآني جزء فعاليتهاي مؤثر قرآني است
محمد خواجوي، رئيس سازمان دارالقرآنالكريم با اشاره به وظايف اصلي اين سازمان افزود: بعد از انقلاب برنامههاي قرآني از لحاظ كمي و كيفي رشد خوبي داشته و همه ارگانهاي دولتي و حكومتي بخشي از فعاليتهاي خود را به قرآن اختصاص دادهاند.
وي با بيان تاريخچه سازمان دارالقرآنالكريم خاطر نشان كرد: فعاليتهاي قرآني سازمان تبليغات اسلامي ابتدا توسط يك واحد قرآن شروع شده و يكي از مجموعههاي قرآني پرسابقه همين واحد قرآني سازمان تبليغات اسلامي است كه پس از 28 سال اكنون با نام سازمان دارالقرآنالكريم و با اجراي چندين طرح ملي و دهها طرح سازماني در سراسر كشور فعاليت ميكند.
خواجوي ادامه داد: تكريم اساتيد قرآني همچون استاد مروت جزء وظايف سازمان دارالقرآن بوده و بسيار فعاليت قرآني خوبي است كه بايد هموراه تكرار شود.
در ادامه استاد سليمي با ارائه پيشنهادي مبني بر جمعآوري ليستي از قرآنيان سفر كرده توسط سازمان دارالقرآنالكريم و برگزاري مراسم يادبود تأييد حاضرين را دريافت كرد.
استاد مولايي نيز در اين مراسم درباره قرآن و مجد و كرامت آن اظهار داشت: قرآن را براي خدا بخوانيم تا روح عظيم الهي در شما تجلي كند.
اين استاد قراني ادامه داد: خدا در قرآنكريم قرآن را با نام «مجيد» معرفي كرده و «مجيد» صفتي است كه بخاطر مجد و عظمت قرآن به آن اعطا شده است. بجاي اينكه مجد قرآن قاري را بگيرد مجد حاضرين قاري را ميگيرد و اين نبايد صورت بگيرد.
وي افزود: قرائت قرآنكريم افت كرده و مردم بيشتر بدنبال موسيقي هستند، اگر آيات قرآن اگر صحيح خوانده شود. خود يك موسيقي زيبايي است كه نواخته ميشود. و اين از اعجاز قرآن است.
مولايي با بيان موضوع تخصصي قرائتهاي مختلف پرداخت و گفت: تنها به قرائت حفص بسنده نكرده و قرائتهاي مختلف همانند تفاسير مختلف همه از يك سرچشمه نشئت ميگيرند.
در اين مراسم از مقام استاد مروت با بيان خاطراتي از ايشان بسيار تقدير و تكريم شد.
استاد محمد تقي مروت درباره اختلاف قرائت گفت: اختلاف قرائت از تاريخچه شفافي برخوردار نيست و كاري بود كه امويان كردند و بايد سعي كنيم يك قرائت در جهان مرسوم شده و م قرائت عاصم به روايت حفص را ترجيح ميدهم.
+ نوشته شده در ۱۳۸۸/۰۹/۰۶ ساعت 17 توسط عاشق امام رضا
|